salam sejahtera ke atas kamu

saya ucapkan SELAMAT DATANG kepada semua!!!

Sunday, March 11, 2012

shahrizat ooo... shahrizat...


"Saya dengan ini nak memaklumkan bahawa pada 8 April apabila tamatnya penggal saya sebagai ahli Dewan Negara saya akan berundur diri sebagai menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat,"
itulah kalimat karamat dari seorang pemimpin wanita yang agak disegani di Malaysia ni.. pastinya pasti jga rmai yg menanti kalimat ini diucapkan dari dulu lagi...


YB senator Dato' sri Shahrizat Abdul Jalil, itulah dia seorang yg tewas dgn mainan politik di Malaysia...... bermula dgn isu NFC (National Feedlot corperation) yg dikatakan terberkait dgn isu penyelewengan Rm250 juta dengan kroni2 shahrizat. pada "merah tanah" isu ini keluar. shahrizat sangat2 menafikan hal ini.... katanya ini adalah agenda pembangkang menabur fitnah utk menjatuhkan beliau. kalau betullah agenda pembangkang. syabas sya katakan kpd organisasi itu telah berjaya menumbangkan shahrizat dgn mudah.

pada hakikatnya, isu ini bukan shaja menjatuhkan air muka shahrizat, tpi jga mencalarkan juga imej parti BN. daripada terus calaran itu melarat, rmailah jgak tokoh pimpinan BN ni menyaran dan menasihati shahrizat utk letak jawatan walaupun keputusan rasmi dari mahkamah blm ada dikeluarkan.... tun dr. mahathir, dato Rafidah aziz dan ramai lagi kot.

klu la betul apa yang shahrizat perkatakan ini hanyalah fitnah pembangkang.. kenapa beliau perlu mengalah sebegitu, sesungguhnya diri empunya badan itu lebih tahu di mana kebenaran isu itu... tpi respon yang ditunjukkan shahrizat pula lain, mohon cuti 3 minggu lah, hijrah pakai tudung lengkap pula, pergi umrah la dan macam2 lagi. seumpama beliau menagih simpati rakyat dan menunjukan ketelusan beliau dlm beragama pula. kini rakyat da bijak kot dgn strategi ahli politik ni. hurm ampa pikiaq la sendiqi... x leh tulis bnyk.. tkut jdi tahanan ISA pula nnt..

hahahah.. tu sja pendapat sya mengenai isu letak jawatan shahrizat.
pada penilaian sya, shahrizat ni seorang yang rajin, itulah sebab najib sanggup terima beliau sebagai ahli kabinet walaupun kalah dgn Nurul Izzah Anuar masa merebut kawasan lembah pantai thun 2008 dlu. tpi apa boleh buat, shahrizat tu manusia jgak, hamba Allah jgak.. mmg ada kesilapan tang sna sni nah~
okey, cukup disini sja cetusan minda sya, hingga berjumpa lagi~

1 comment: